reklama

Nepochopiteľné? Ako pre koho

Pred pár dňami som surfovala po rôznych verejných blogoch. Na zopár blogoch ma zaujali odporúčania adminov o čom konkrétne by mali blogeri písať a čo už vhodné na písanie nie je. Písať o tom, čo človek zažil cez deň, kde sa mu páčilo alebo naopak kde sa mu nepáčilo, akú radossť mu spravili deti, či naopak ako ho nahneval sused sú zaujímavé témy. Odporúčania podnikov, či naopak kritiky na tých, kde nevychádzajú zákazníkom v ústrety zaujíma adminov oveľa viac ako vyjadrenie sa jednotlivca k akémukoľvek dianiu v politike, zdravotníctve, v školstve, či v súdnictve. Koho zaujíma názor obyčajného, "nezainteresovaného" človeka na to či sa mu niečo páči alebo nepáči vo svetovom dianí, keď o tom v podstate nemá hlbšie vedomosti?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zvláštne je, že tie najväčšie zmeny, vynálezy a objavy uskutočnili práve tí najobyčajnejší ľudia, o ktorých by si to nikto nikdy nepomyslel. Každá myšlienka, ktorá človeku prejde mysľou, je dôležitá a nenapadla ho náhodne. Ak by sa každý so strachom pozeral na svoje myšlienky a nepretavil ich v skutky, myslím, že ešte stále žijeme v dobe kamennej.

Na jednej strane je pre mňa nepochopiteľné ako môže niekto rozhodovať o tom, čo je a čo nie je vhodné zverejniť, na strane druhej to v plnom rozsahu chápem. Je jednoduchšie spracovávať názory vyvolených, ktorí by mali mať výsostné právo písať a informovať o čom chcú a čo sa im hodí do kariet ako spracovávať tisícky názorov, ktoré môžu človeka na jednu tému úplne zamotať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslím, že tento svet je zamotaný tak, že viac to nie je možné a nech dáte von hocijakú informáciu, polovica z ľudí, ktorí sa k nej dostanú, ju ani nevníma. A tak ľudia mlčia, práve preto, že majú pocit, že ich názor, či ich vnímanie života je zbytočné zverejňovať.

Viete, voľakedy mi prišlo, že písať na akúkoľvek tému je zbytočné, pretože by som iba kopírovala všetko to, čo už bolo niekedy vypovedané, napísané, či znázornené. Keď som si čítala články iných ľudí alebo knihy iných autorov, našla som tam veľa vlastných myšlienok, no i takých, s ktorými som nesúhlasila, ale napísať vlastný názor som mala strach, pretože som mala pocit, že vedia o živote viac ako ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postupne ako som začala dávať von svoje myšlienky a názory som si uvedomila, že vôbec nie je dôležité či už niekto niečo podobné napísal sto alebo tisíc krát, či je to zaujímavé pre jedného alebo sto ľudí. Písanie je o aktuálnoom pocite na danú tému a v daný moment cítim potrebu to dať von, je jedno či to je o mačke, ktorú som práve našla na ulici, názor na globálne oteplovanie alebo svetový mier. Mnohí z tých čo píšu nikdy nič neovplyvnili a mojím zámerom pri písaní nie je ovplyvňovať ľudí a ich postoje k životu. Píšem pretože chcem a pretože ma to baví.

Ak niekoho baví písať o rozkvitnutej záhrade, je to úžasné, pretože vloží do písania svoje pocity a prvky, ktoré charakterizujú iba jeho. Je jedno, že v ten deň napísalo o rozkvitnutej záhrade ďalších tisíc ľudí, každý vníma tú krásu inak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to ako keby niekto povedal stolárovi, aby nevyrábal stoličky,pretože ich vyrába už milion iných stolárov. A pritom každý stolár dáva do svojho nábytku kus svojej individuality.

Tiež sa vraciam k niektorým témam viac krát, no každý raz do nich vkladám niečo iné. Preto vám chcem povedať, ak chcete písať, neverte tomu, že píšete hlúposti, každý postoj k životu a dianiu má svoj význam či s ním niekto súhlasí alebo nie. Myslím, že podstata je vyjadriť to, čo cítite a chcete a je jedno k čomu. Nikdy totiž neviete ako hlboko dokážete ovplyvniť život niekoho iného. Kritika príde asi vždy, ale tá vám má iba ukázať, či si naozaj stojíte za tým, čo zo seba dávate.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A takto to je v každej oblasti vášho života, v ktorej chcete niečo ponúknuť iným. Ak niečo chcete naozaj robiť, neodradí vás d toho nič. Nech robí sto ľudí to isté, nikdy to nie je to isté.

Prajem vám krásny deň

Renata Ifková

Renata Ifková

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý nesmierne rád píše. Som občan tohto štátu a som súčasť tejto zeme. Mojim snom bolo vydať knihu a ten sa mi splnil, mojim snom bolo písať čokoľvek čo ma napadne a to robím. Zoznam autorových rubrík:  VzťahyZdravieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu